fredag 5. mars 2010

Det naermer seg topptur


Aconcagua; I Kondorens reir ligger na Roger og hviler foran to harde dager i hoyden. Teltet star na pa 5850 moh, og i morgen er det siste dag foer "Summit day". Rogern er visst i fin form enda, sa vi far bare hape han far hvilt skikkelig i hoyden. A sove i slik hoyde er veldig vanskelig og det tar pa skikkelig a ikke fa sove nar man er sliten. Vi far hape at vaeret holder seg like fint som na slik at de slipper a vente en el to dager. Det er veldig farlige vinder pa Aconcagua sa vi far hape det beste.

Mendoza; I dag ble det endelig vintur. Besokte to bryggerier. Det ene var middels stort og produserte vin som kun selges i Amerika, mens det lille bryggeriet eksporterte til Danmark og Norge. Granata, het det siste. Meeeget god vin begge stedene.
Magen min har enna ikke helt kommet i orden etter fjellturen, sa da jeg pa tilbaketuren begynnte a fa veer med kortere og kortere mellomrom og matte pa en viss plass, var det like foer vinflaskene ble slengt i trynet pa guiden da jeg provde a hoppe av bussen i lyskrysset 50 meter unna hotellet. "Momento, momento"kom det fra mannen i singlett og solbriller. Intetanende om hvor naer han var a fa vaske bussen etter turen.

I kveld har jeg vaert hos en argentinsk familie pa grillmat. En veldig hyggelig familie som jeg ble kjent med pa sykehuset. Vi har utvekslet politiske meninger, matoppskrifter, fisketips, diskutert strompriser og pratet om elgjakt. Maten jeg fikk var noe av det mest fantastiske jeg har smakt pa artier. Her kan de virkelig lage mat. Sa for a imponere litt jeg ogsa, matte jeg bare fortelle om den norske nasjonalretten grandiosa. Brrrr.

1 kommentar:

  1. Høres nå greit ut alt d der. Have a still great time and enjoy the summer. Karin

    SvarSlett