mandag 1. mars 2010

Utskrevet, men skjelven

Etter to dager pa sykehuset der det ble tatt to blodprover, kardiografi, rontgen, ekg (7 ganger) og utallige blodtrykksmalinger, ble jeg endelig satt fri under forutsetning av at jeg ikke dro opp i hoyden igjen. No problemo. Formen er brukbar, men per dags dato blir det ikke noe Rensfjellrenn pa denne karen, nei. Hadde vel knapt fatt pa meg skiene for jeg hadde blitt andpusten. I folge legen hadde jeg et alvorlig tilfelle av hoydesyke og eneste losning for meg var a bli fraktet ned igjen sa fort som mulig.
Roger er fortsatt i fin form og vil fra og med i morgen krysse 5000-metersgrensen. Enda en ny pers.
Apropos skjelven; natten jeg kom ned fra fjellet vaknet jeg to ganger av at hele hotellet ristet veldig. Speilet pa veggen slang og det var folk ute i korridorene. Jeg for min del skjonte ikke helt hva som foregikk, sa jeg la bare i senga. Det var forst da jag ankom sykehuset jeg ble oppmerksom pa hva som hadde skjedd.
Roger kunne fortelle at han trodde siste time var kommet der han la i teltet pa 4300 m hoyde. Det hadde gatt mange ras i fjellene og veien der jeg kjorte ned til Mendoza ble stengt grunnet mange ras.
Ja ja, men da fikk vi hvertfall oppleve jordskjelv i lag. Det er da noe det og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar