torsdag 4. mars 2010

I got lucky ...again

Aconcagua: ikke hort noe i dag. Det betyr etter all sannsynlighet at alt gar etter planen. Roger ligger forhapentligvis og sover pa 5400 m i natt. I morgen skal utstyret fraktes opp til 6000 meter. Der skullle jeg ogsa gjerne vaert.

Mendoza: 30 grader og i dag var det vintur pa programmet. Det var da jeg oppdaget at fotoapparatet var borte. Stjalet fra rommet. Garantert. Ble en del oppstyr her da skal jeg si. Er na pa fornavn med alt fra hotellsjefen til vaskepersonell og security. De ma da snart bli lei av hotellets mest trofaste kunde.

Vel, vel. Hva med vinturen da? Neida, ble ikke noe av den heller da det alltid er masse missforstaelser ute og gar. Som plaster pa saret fikk jeg en to timers gratis sightseing rundt i byen...pa spansk, selvsagt. Veldig givende. Jeg fikk med meg sapass at det en gang i tiden trolig var noen mennesker som bygde de gamle bygningene i byen.

Fikk endelig kjopt meg noen nye par sokker. Her i byen er de spesialister pa sma ubetydelige ting, nesten alle sammen. Melk finnes ikke. Aviser selges kun i kiosker pa gata (ingen pa engelsk, selvsagt) og sokker da.. har lett etter sokker i et par dager na, og ble sendt ni, ja NI, kvartaler nedover byen for et par sokker. De passet ogsa, men gnagsarene pa taerne er fortsatt til stede. Far sette pa litt gnagsarplaster som jeg hamstret til turen. Ma jo bruke noe av det fine turutstyret jeg har med meg. Kanskje jeg skal prove fleecejakken i morgen? Blir visst kaldt. Tror det er meldt bare litt i underkant av 30 grader.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar